شومیز و تونیک چه تفاوتی با هم دارند؟


شومیز و تونیک چه تفاوتی با هم دارند؟

مدل شومیز

خانم‌ها معمولاً به علت تنوع در نوع پوشش و آیتم‌های لباس‌های خود ممکن است لباس‌هایی که کاملا از نظر ظاهری مشابه‌اند، اما کاربردها و مصارف مختلف دارند داشته باشند. به عنوان مثال شومیز و تونیک زنانه را می‌توان نام برد که فرق و تفاوت اندکی دارند، ولی همین تفاوت کم می‌تواند محل پوشیدن این نوع لباس زنانه را از یکدیگر تفکیک کند.

در این مقاله با تعریف شومیز و تونیک و جواب به این سوال که شومیز و تونیک چه تفاوتی با هم دارند؟ و انواع شومیز و تونیک کدام هستند؟ به مقایسه انواع شومیز و تونیک می‌پردازیم و با آن‌‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانهدوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

شومیز چیست؟

شومیز برای نخستین بار در دهه 1780  و از فرانسه وارد صنعت مد شد. در اوایل تنوع بسیار کمی داشت و بیشتر برای سوارکاری مورد استفاده قرار می‌گرفت. شومیز یکی از لباس‌های شیک و در عین حال متفاوت برای خانم‌ها است. که هم می‌توان از آن به عنوان یک پوشش رسمی در مجالس و هم از آن به عنوان یک پوشش اسپرت برای دورهمی‌های ساده استفاده کرد. شومیز‌ها معمولا با پارچه‌هایی از جنس ظریف و لطیف مثل حریر، پولین، نخ پنبه، لینن و یا جین نازک تولید می‌شوند. شومیز ها دارای قد متعادلی هستند وهم به صورت آستین بلند و هم آستین کوتاه وجود دارند.

قد آن‌ها معمولاً تا روی باسن است و به صورت کاملاً اندامی تولید می‌شوند. البته در سال‌های اخیر برخی شومیزهای زنانه به صورت اورسایز نیز تولید شده‌اند و بسیار مورد استقبال خانم‌ها قرار گرفته‌اند.

شومیز‌ها می توانند در انواع جلو بسته یا جلو باز با انواع یقه گرد، یقه ساده، یقه دلبری، یقه دکلته، یقه مردانه و یقه ساده تولید می‌شوند؛ تا همه افراد با توجه به سلیقه شخصی خود از آن‌ها استفاده کنند. معمولاً شومیز را با شلوار جین و یا کتان استایل می‌کنند. البته برخی از انواع شومیز مجلسی و اسپرت وجود دارد که خانم‌ها می‌توانند آن را با دامن‌ها و شلوارهای مجلسی ست کنند و ترکیب بی نظیری را برای خود داشته باشند.

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مودوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

به طور کلی شومیز نسبت به تونیک کمی رسمی‌تر است و افرد در مهمانی‌های دورهمی معمولاً از آن استفاده می‌کنند. جنس، طرح و رنگ آن نیز مانند تونیک با توجه به فصل، سلیقه و اندام افراد و مکانی که قصد رفتن به آن را دارند، تعیین می‌گردد.

انواع شومیز زنانه

شومیز زنانهشومیز زنانه

شومیز جلو بسته

یکی از مدل‌های شومیز، شومیز جلو بسته است که برخی اوقات قسمت جلوی لباس با بندهای ضربدری بسته شده و قسمت کمر از بخش بالا و پایین آن تنگ‌تر است. انواع شومیز جلو بسته معمولا در استایل‌های رسمی کاربرد دارند.

شومیز حریر

شومیزهای حریر در رنگ‌های روشن و پاستلی، انتخاب خوبی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به حساب می‌آیند. در شومیز‌های حریر، مدل یقه حلزونی و آستین‌های بلند و کلوش زیاد دیده می‌شوند.

شومیز لی

شومیزهای لی یکی از ضروریات کمد لباس هر خانمی است. زیرا با هر آیتم دیگری به خوبی ترکیب می‌شوند؛ و گزینه‌ای مناسب برای قرار گرفتن در زیر مانتوهای جلوباز بهاره و یا پالتوهای زمستانی هستند.

شومیز اسپرت

شومیز اسپرت برای مهمانی‌های غیررسمی کاربرد دارد. مدل‌های اسپرت معمولاً با شلوارهای اسپرت مانند شلوارهای جین ست می‌شوند. در دوختن این نوع از شومیزها بیشتر از پارچه‌های نخی بدون طرح یا با طرح‌های ساده استفاده می‌گردد.

تونیک چیست؟

تونیک از سال 1980 در صنعت مد تولید و عرضه شد. در گذشته برای آقایان تولید می‌شد. اما امروزه بین خانم‌ها نیز طرفداران زیادی دارد. تونیک‌ها معمولا لباس‌های آزاد، راحت و گشادی هستند. برای دوخت تونیک از انواع پارچه‌ها می‌توان استفاده کرد. تونیک ها هم به صورت آستین کوتاه و هم به صورت آستین بلند تولید می‌شوند.

تونیک زنانه یکی از آیتم‌های پرطرفدار و پرکاربرد لباس زنانه است که معمولاً در مهمانی‌های خانوادگی و مهمانی‌های غیر رسمی استفاده می‌شوند. جنس و نوع پارچه تونیک معمولاً با توجه به اندام فرد تعیین می‌گردد. هرچه افراد اندام تو پرتری داشته باشند، از پارچه‌هایی که به صورت لخت روی اندام قرار می‌گیرند، استفاده می‌کنند تا اندکی آن‌ها را لاغرتر نشان دهد. و برعکس افرادی که لاغرتر هستند، می‌توانند از پارچه‌هایی که توری و پف‌دار هستند، استفاده کنند تا اندکی آن‌ها را چاق‌تر نشان دهد. رنگ و طرح تونیک نیز با توجه به میزان رسمیت مکانی که قرار است آن‌جا بروند، تعیین می‌گردد. معمولاً در فصول تابستان از رنگ‌های پاستیلی و شاد و در فصول پاییز و زمستان از رنگ‌های تیره یا نود استفاده می‌شود.

تونیک زنانهتونیک زنانه

انواع تونیک

تونیک جلو باز یا جلو بسته

تونیک‌های جلو باز یا جلو بسته در انواع جنس‌ها دوخته و تولید می‌شوند و آیتمی کاربردی برای کمد لباس هر خانمی به حساب می‌آیند. خرید تونیک زنانه از آیتم‌هایی است که در تمام فصول مورد استقبال بانوان است.

تونیک دکمه دار یا زیپ دار

تونیک‌ها در کنار جنس‌های مختلف در مدل‌های زیپ‌دار و دکمه‌دار تولید می‌شوند که به خوبی با استایل‌های اسپرت و کژوال قابل ست شدن هستند. و در الگو‌ها و برش‌های مختلف بر تن خانم‌ها دیده می‌شوند.

تونیک آستین‌دار یا بدون آستین

آستین تونیک‌ها اغلب به صورت آستین سه ربع یا آستین بلند هستند، اما در انواع آستین کوتاه و آستین حلقه‌ای نیز تولید می‌شوند.

تفاوت شومیز و تونیک

تونیک نوعی از بلوز است که قد بلندتری دارد به گونه‌ای که قد آن تا زیر باسن پیش می‌رود. تونیک‌ها در انواع آستین بلند و آستین کوتاه در مدل و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. تونیک‌ها دارای برش گشادتری نسبت به شومیز‌ها هستند. قد تونیک بلند تا مچ پا می‌رسد و قد تونیک کوتاه معمولا تا بالای زانو امتداد دارد. چند مورد دیگر از تفاوت های شومیز و تونیک شامل موارد زیر است.

طرح و سبک

رنگ و طرح شومیز و تونیک می‌تواند کاملاً متفاوت باشد و از جنس‌های مختلفی برای دوخت آن استفاده شود. معمولاً طرح و رنگ با توجه به مکانی که افراد قصد رفتن به آن‌جا را دارند و مهمانی که به آن‌جا دعوت شده‌اند و همین‌طور میزان رسمیت آن‌ها انتخاب می‌شود. شما می‌توانید به راحتی با خرید شومیز از برنس مد این آیتم کاربردی را به کمد لباس خود اضافه کنید.

کاربرد

شومیز‌ها عمدتا به عنوان لباس رسمی استفاده می‌شوند. از طرف دیگر تونیک‌ها در استایل‌های کژوال و غیر رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا با شلوار‌های جین، شلوار کتان و یا در مواردی با قد‌های بلند، بدون شلوار پوشیده می‌شوند.

جنس

شومیز‌ها معمولا از پارچه‌های سبک و نخی تولید می‌شوند، که برای فصول گرم مناسب هستند. درصورتی‌که تونیک‌ها معمولا از پارچه‌های نسبتا سنگین‌تر و با بافت درشت‌تر تولید می‌شوند و در فصول خنک کاربرد زیادی دارند.

آستین

شومیزها عمدتا دارای آستین بلند هستند، در حالی که تونیک‌ها هم با آستین بلند و هم با آستین کوتاه و یا بدون آستین به بازار عرضه می‌شوند.

قد لباس

از جمله تفاوت‌های بین شومیز و تونیک می‌توان به قد و بلندای آن‌ها اشاره کرد. معمولاً تونیک‌ها دارای قدی بلند تا روی خط باسن، روی زانو و یا حتی تا مچ پا هستند که معمولاً در استایل‌های اسپرت و کژوال بیشتر استفاده می‌شوند. در مورد شومیز می‌توان گفت در واقع شکل تغییر یافته‌ای از پیراهن مردانه است. با شکل و قامت یکسان و معمولاً تا زیر شکم یا روی خط باسن را می‌پوشاند؛ و در انواع مهمونی‌ها و اوت فیت‌های روزانه بسته به جنس آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جنس پارچه

جنس پارچه با توجه به اندام فرد و مکان مورد استفاده افراد تغییر می‌کند. اما شومیز‌ها معمولا با پارچه‌ها با بافت سبک‌تر مانند نخ و ساتن دوخته می‌شوند؛ در صورتی که تونیک‌ها بیشتر با پارچه‌های سنگین‌تر دوخته و تولید می‌شوند.

به طور کلی شومیز‌ و تونیک‌ به دلیل شباهت کلی و برش و فرم مناسبی که دارند، جزء آیتم‌های کاربردی و ضروری کمد هر فرد محسوب می‌شوند. ما با شناخت بهتر انواع آن‌ها و تفاوت‌هایشان می‌توانیم استایل مناسب خود را بسازیم و شیک و زیبا دیده شویم. شما می‌توانید انواع مدل تونیک شیک در برنس مد را در کنار انواع شومیز در سایت برنس مشاهده کنید. و به آسانی بسته به نیاز خود آیتم مورد نظر خود را خریداری نمایید.



منبع