چیزهایی که باید درباره رژیم کتوژنیک استاندارد بدانید

رژیم کتوژنیک و نداشتن کیسه صفرا رژیم کتوژنیک یا کتو نحوه استفاده بدن از غذا را تغییر میدهد. باید ۷5 درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات را در روزهای کتو مصرف کرد، همچنین باید ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات را در روزهای آزاد به بدن برسد. آن ها همچنین به شدت به افزایش مدت زمان سیری و کاهش گرسنگی کمک می کنند. برای کاهش احتمال بروز این عوارض لازم است تا فرد قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات، با مشورت پزشک تا چند هفته از رژیم کم کربوهیدرات پیروی کند.

هنگامی که فرد برای لاغری از رژیم کتوژنیک پیروی می کند، باید مصرف کربوهیدرات را محدود کند، کم کم ذخایر کربوهیدرات در بدن تمام می شود و بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود به سراغ چربی ها می رود و آن ها را به شکل کتون در می آورد. با این رژیم ذخیره کربوهیدرات از بین می رود و بدن وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز میشود، یعنی بدن جای مصرف کربوهیدرات برای تامین انرژی مورد نیاز خود از چربی استفاده می کند. «رژیم غذایی کتوژنیک» (Ketogenic diet) که به آن رژیم کتو هم گفته میشود، رژیمی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است.

رژیم کتوژنیک قهوه

رژیم غذایی کتوژنیک دوره ای (CKD): این سبک از رژیم کتوژنیک، دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر دارد؛ مثلا: 5 روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید. این روش دارای دورههایی با کربوهیدرات بیشتر است؛ مثلا فرد باید 5 روز از رژیم کتوژنیک پیروی کند، در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهد. در تحقیقاتی که روی بیماران دارای دیابت نوع ۲ انجام شد، به این نتیجه رسیدند که ۷ بیمار از ۲۱ بیمار شرکت کننده، بعد از رژیم قادر بودند مصرف داروهای دیابت خود را متوقف کنند.

رژیم کتوژنیک پروتئین

و با کاهش شدید مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز، بدن شما مجبور می شود از ذخایر گلیکوژن خود برای انرژی استفاده کند، و در نهایت به استفاده از کتون ها به عنوان سوخت روی بیاورد. زمانی که قند زیادی مصرف کنید، دیگر شیرینی میوه ها برای شما کافی نیست. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود. البته لازم به ذکر است که این رژیم به دیابتیهای نوع ۱ توصیه نمیشود و دیابتیهای نوع ۲ نیز باید با احتیاط و زیر نظر پزشک از این رژیم استفاده کنند.

چرا که پزشک های آزمایش آنلاین در صورت لزوم درخواست آزمایشات و یا حتی تست عضله از شما خواهند داشت و ممکن است داروهای مکمل در کنار رژیم برایتان تجویز کند. رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قند خون و میزان انسولین در کنار افزایش سطح کتونها در خون شود. با بالابردن سطح آگاهی خود امسله چاقی و جستجو در منابع مختلف می توانید بهتر و آسان تر به کاهش وزن و پایین آوردن شاخص توده بدنی خود کمک کنید. هرچه بیشتر بتوانید سطح استرس خود را کنترل کنید بهتر می توانید به کاهش وزن و پایین آوردن BMI خود کمک کنید.

خیر یکسان نیست. برای اندازه گیری BMI کودکان از یک سری چارت بر اساس جنسیت استفاده می شود و برای بزرگسالان از فرمول معمولی. هیچ ماده ای در این سیاره نمی تواند به اندازه گردو منبع غنی آنتی اکسیدان باشد. آووکادو در هر ۱۰۰ گرم، حاوی ۲ گرم کربوهیدرات خالص است و سرشار از فیبر و چندین ماده مغذی از جمله پتاسیم است. مصرف مرتب فیبر یک روش پیشگیرانه در مقابل بیماری دیابت می باشد.

جو در رژیم کتوژنیک

همچنین میزان تری گلیسیرید و کلسترول HDL یا کلسترول خوب در آن ها افزایش می یابد. در این مطالب از وبسایت سبک زندگی، میتوانید طرز تهیه پیتزای کتوژنیک و همچنین طرز تهیه نان کتوژنیک را پیدا کنید. میوه و سبزیجات هم انرژی بدن را تامین می کنند و هم کالری کمی دارند. در این رژیم باید مواد غذایی را به گونه ای مصرف کرد که در نهایت 75 درصد چربی،20 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات به بدن برسد.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

Th is post h as been cre​ated wi th GSA C​ontent G​en erat or Demover​si on.

کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. رژیم کتوژنیک یا « رژیم کتو » نوعی رژیم با مقدار کربوهیدرات کم، با چربی بالاست که شباهت های زیادی با رژیم های اتکینز و رژیم های حاوی کربوهیدرات کم دارد. برای آشنا بیشتر با این رژیم لاغری با ما در مجله لاغری دکتر عبدو همراه باشد تا درباره برنامه غذایی، باید و نباید های آن اطلاعات مفیدی را بدست بیاورید. این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود.

​This w​as gener at​ed  with GSA  Content  Gen​erator Dem᠎ov er᠎sion.

همانطور که اشاره کردیم رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با میزان بسیار کمی از کربوهیدرات و میزان زیادی چربی است که شباهتهای زیادی با رژیم غذایی اتکینز (Atkins) و رژیم غذایی کم کربوهیدارت دارد. استفاده از شکلات تلخ در رژیم کتوژنیک انتخاب بسیار مناسبی است. سندرم تخمدان پلیکیستیک: رژیم غذایی کتوژنیک به کاهش میزان انسولین کمک میکند که میتواند نقش مهمی در سندرم تخمدان پلیکیستیک داشته باشد. این آجیل خوشمزه و کم کربوهیدرات، نقش برجستهای در هر رژیم غذایی سالم دارد. رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است نقش مهمی در بهبود چندین نشانگر سلامت متابولیک از جمله فشار خون، قند خون، کلسترول HDL و سطح تری گلیسیرید داشته باشند. Th​is ​po st has ​be᠎en c reated ᠎by GSA C onte nt Gener᠎at​or D᠎emoversion !

باید در این روش 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات به بدن برسد، با این برنامه غذایی می توان به مقداری بیشتری کربوهیدرات را نسبت به دیگر سه رازها و تکنیک‌ها: نحوه استفاده برای لاغری سریع برای ایجاد یک موفق کسب و کار(محصول) برنامهها مصرف کرد. این رژیم به طور دقیقتر شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات میشود. این شاخص تنها مشخص می کند که آیا شما در محدوده وزنی سالم هستید یا خیر. کیتوزیس یک حالت کاملا طبیعی و بی خطر است در حالیکه کتواسیدوزیس تنها در دیابت کنترل نشده اتفاق می افتد. رژیم غذایی کتوژنیک فاقد کربوهیدرات و در عوض سرشار از پروتئین و چربی است.

پنج راه‌های خلاقانه برای بهبود رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند که نسبت به رژیم غذایی کم چرب، وزن بیشتری کم و گرسنگی کمتری تحمل کنید. اغلب مردم این نوع رژیم را ترجیح می دهند چون میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. شما می توانید با محاسبه گر داخل این صفحه، هم شاخص توده بدنی کودکان و هم بزرگسالان را با دقیق ترین ابزار به دست بیاورید. رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم چربی سوز شناخته می شود و با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، می توانید بیماری هایی مثل دیابت و پارکینسون را درمان کنید.

خبر خوب برای زنان این است که خوردن گردو می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.یکی از عوارض این بیماری افزایش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است که بادام در کاهش احتمال این عارضه مسئولیت زیادی دارد. مطالعه ی دیگری در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C ( معیار سنجشی برای مدیریت قند خون در طولانی مدت ) را کاهش می دهد. بیماری صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند به میزان زیادی تشنج را در کودکان مبتلا به صرع کاهش دهد.

آنچه زامبی ها می توانند در مورد رژیم کتوژنیک به شما یاد بدهند

بدن در حالت عادی برای سوخت ساز و متابولیسم خود از کربوهیدرات ها استفاده میکند،آن به گلوگز تبدیل کرده و انرژی مورد نیاز خود را تامین میکند. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مانند کتوژنیک استاندارد است که فقط پروتئین بیشتری دارد. دوزهای مکملهای امگا 3 با هم متفاوت است اما اکثر آنها از روغن ماهی، روغن کرل، جلبک و تخم کتان تهیه شدهاند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا : این رژیم شبیه یک رژیم کتوژنیک استاندارد است اما شامل پروتئین بیشتری است.

رژیم کتوژنیک سه روزه

اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. به این شکل که هرچه شما عضله بیشتری داشته باشید این شاخص برای شما افزایش پیدا می کند. با توجه به این توضیحات، آجیل قند و چربی ناسالم ندارد و با توجه به کربوهیدرات کم برای رژیم کتو مناسب است. بهعنوان مثال، یک اگناگ با نسبت ۴:۱ حاوی ۶۰ گرم از خامهٔ غلیظ ۳۶٪، ۲۵ گرم تخممرغ خام پاستوریزه، ساخارین و طعمدهندهٔ وانیل است.

رژیم کتوژنیک و کبد چرب

رژیم کتوژنیک و نداشتن کیسه صفرا رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. رژیم کتوژنیک میتواند باعث تقویت حساسیت بدن نسبت به انسولین شود؛ حساسیت بیشتر به انسولین باعث میشود بدن برای پایین آوردن میزان گلوکز قند به میزان کمتری انسولین احتیاج داشته باشد. کتونها فواید بسیار زیادی برای بدن دارند. بسیاری از سبزیجات، حاوی کربوهیدرات خالص بسیار کمی هستند. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که به محافظت در برابر رادیکال های آزاد آسیب زننده سلول کمک می کنند. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند.

همچنین این کتاب در سال ۲۰۰۶ رکورد «موفقترین هنرمند سرگرمیساز جهان در طول تاریخ» را به نام مایکل ثبت کردهاست. پس از آن گوجه یا رب را به غذا اضافه کرده و به خوبی آن را تفت دهیم. بله. از آنجا که با کمک این شاخص می توان متوجه شد که در مجموع چقدر اضافه وزن دارید، می توان همان میزان اضافه وزن را کم کرد تا به محدوده وزنی سالم برسید. آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. برای تهیه غذاهای خود بهتر است به جای استفاده از روغنهای ناسالم، چربی سالم همچون روغن زیتون بکر، روغن نارگیل که چربی بالایی دارد و روغن آووکادو را به کار ببرید و از انواع ادویهها برای خوشمزه کردن وعدههای غذایی خود استفاده نمایید.

این رژیم اولین بار برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد. نتایج کوتاهمدت رژیم LGIT نشان میدهد که دستکم ظرف یک ماه، تقریباً نیمی از بیماران شاهد کاهش بیش از ۵۰٪ از تشنجهایشان هستند و نتایج کلی در درازمدت مشابه رژیم کلاسیک کتوژنیک است. بادام با دارا بودن منیزیم بالا، برای بیماران دیابتی نوع 2 مفید است. برای تاثیر گذار بودن این رژیم باید مواد غذایی با برنامه ریزی خاصی که تعیین شده مصرف شود و تناسب بین چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات به خوبی رعایت شود. تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است.

10 روش‌ها می‌توانید دریافت کنید بیشتر رژیم کتوژنیک در حالی که خرج کردن کمتر

رژیم کتوژنیک یکی از موثر ترین رژیم های لاغری برای کاهش وزن است، اما باید برای استفاده از آن شرایط و هدف فرد را در نظر گرفت. خواب کافی برای بهبود عملکرد تمامی اعضا و ساختارهای بدن لازم است. کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود. بلکه باید در هر وعده مقدار مناسبی از گروههای مفید غذایی را مصرف کنید. بعد از گذشتن یک ماه از شروع و رعایت مقتدرانه رژیم کتوژنیک، علائم بهآهستگی خود را نشان خواهند داد و شما شاهد تغییرات مهمی هستید.