10 فایده رژیم کتوژنیک – نکات تغذیه تلفنی


رژیم کتوژنیک – 10 مزیت رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات سالهاست که مورد بحث و جدل هستند. برخی افراد ادعا می کنند که این غذاها به دلیل داشتن چربی زیاد باعث افزایش کلسترول و ایجاد بیماری قلبی می شوند. با این حال ، در اکثر مطالعات علمی ، رژیم های کم کربوهیدرات بسیار ارزشمند و مفید برای سلامتی است.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها منجر به کاهش میزان غلاف می شود ، بلکه منجر به بهبود اساسی در کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی از جمله کلسترول می شود.

این مقاله 10 فایده اثبات شده سلامت رژیم کم کربوهیدرات و رژیم کتوژنیک را ارائه می دهد.

  1. رژیم کم کربوهیدرات اشتهای شما را کاهش می دهد

گرسنگی بدترین عارضه اختلالات خوردن است. این یکی از دلایل اصلی این است که چرا بسیاری از مردم در طول روزه داری احساس درماندگی می کنند و در نهایت تسلیم می شوند. با این حال ، خوردن رژیم کم کربوهیدرات به طور خودکار اشتها را کاهش می دهد. مطالعات مداوم نشان می دهد که وقتی افراد کربوهیدرات ها را حذف کرده و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنند ، انرژی کمتری مصرف می کنند.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا منجر به کم آبی بیشتر می شوند.

قطع کربوهیدراتها یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روشها برای کاهش غلاف است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم کم کربوهیدرات دارند غلاف بیشتری در مورد قند نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند از دست می دهند ، حتی در رژیم کم چربی کالری کمتری می سوزانند.

این امر به این دلیل است که رژیم کم کربوهیدرات بدن بدن شما را از آب اضافی کاسته و سطح انسولین را کاهش می دهد و این موارد منجر به از دست رفتن سریع غلاف در طی یک یا دو هفته اول می شود.

در مطالعه ای که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب را مقایسه کرده است ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کردند ، گاهی اوقات 2-3 برابر غلاف خود را از دست می دادند ، این بدون گرسنگی رخ داد.

در مطالعه ای که بر روی بزرگسالان چاق انجام شد ، نتایج نشان داد که رژیم کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیم معمولی غلاف ها را تا شش ماه به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از معده شما تامین می شود

چربی در قسمت های مختلف بدن شما یکسان نیست. محل ذخیره چربی تعیین می کند که چگونه بر سلامت شما و خطر بیماری شما تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی ذخیره چربی در بدن وجود دارد ، نوع اول چربی زیر جلدی یا چربی زیر جلدی و دیگری چربی داخلی ذخیره شده در شکم است ، جایی که اکثر افراد دارای غلاف دارای این نوع چربی هستند.

چربی داخلی مسئول حفاظت از اندام های مختلف بدن است. افزایش سطح چربی داخلی منجر به التهاب و مقاومت به انسولین می شود و ممکن است عملکرد متابولیک بدن را مختل کند. رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش خطر چاقی بسیار مثر است. در حقیقت ، بیشتر چربی هایی که افراد در رژیم کم کربوهیدرات از دست می دهند به نظر می رسد از معده است. با گذشت زمان ، این منجر به کاهش قابل توجهی در خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

  1. تری گلیسیریدها به شدت کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی هستند که در جریان خون شما قرار دارند. به خوبی ثابت شده است که سطح بالای تری گلیسیرید خطرناک ترین عامل در ایجاد بیماری های قلبی عروقی است. یکی از محرک های اصلی افزایش تری گلیسیرید در افرادی که کم تحرک هستند ، مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

هنگامی که افراد از خوردن کربوهیدرات دست می کشند ، می توانند سطح تری گلیسیرید خون خود را به طور چشمگیری کاهش دهند. از سوی دیگر ، رژیم های کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند.

  1. سطح را افزایش دهید HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” نیز شناخته می شود. سطوح HDL بالاتر در مقایسه با LDL که “کلسترول بد” است ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL خوردن چربی و رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است.

بنابراین تعجب آور نیست که سطح HDL در رژیم های کربوهیدرات سالم به طور قابل توجهی افزایش می یابد ، در حالی که در رژیم های کم چرب معمولاً فقط در حد اعتدال افزایش یا کاهش می یابد.

  1. سطح قند خون و انسولین را کاهش می دهد

میلیون ها نفر در سراسر جهان به دیابت و مقاومت به انسولین مبتلا هستند و رژیم غذایی کم کربوهیدرات و کتوژنیک می تواند به ویژه مفید باشد. مطالعات علمی نشان داده است که کاهش کربوهیدرات ها قند خون و مقاومت به انسولین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

برخی از افراد مبتلا به دیابت ممکن است بخواهند بلافاصله پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، دوز خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد از افراد بعد از 6 ماه مصرف هیپوگلیسمی را متوقف یا متوقف کردند.

اگر دیابتی هستید و از داروهای دیابت استفاده می کنید ، حتماً قبل از تغییر مصرف کربوهیدرات با پزشک خود مشورت کنید.

  1. امکان کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری عروق کرونر قلب ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. رژیم کم کربوهیدرات یک روش م toثر برای کاهش فشار خون است ، که می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داده و به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. موثر بر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک بیماری است که با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت همراه است. در واقع ، سندرم متابولیک مجموعه ای از علائم است که شامل موارد زیر است:

  • چاقی
  • فشار خون بالا
  • سطح قند خون به سرعت افزایش می یابد
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم کربوهیدرات در درمان هر پنج این علائم بسیار مثر است. تحت این رژیم ، وضعیت دستگاه گوارش تقریبا از بین می رود.

  1. اوضاع را بهبود بخشد LDL کلسترول بد است

افرادی که LDL بالایی دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. آنچه اهمیت دارد اندازه ذرات LDL است. ذرات کوچکتر بیشتر در معرض بیماری قلبی هستند ، در حالی که ذرات بزرگتر خطر کمتری دارند. به نظر می رسد رژیم کم کربوهیدرات اندازه ذرات LDL را افزایش می دهد در حالی که میزان کل ذرات LDL را در جریان خون کاهش می دهد. به طور مشابه ، کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان چندین اختلال متعدد

بدن شما به قند نیاز دارد زیرا مقداری از آن می تواند چنین قندی را بسوزاند. به همین دلیل ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما قندهای پروتئینی تولید می کند. در عین حال ، اکثر بدن شما می تواند کتون ها را بسوزاند ، که در هنگام گرسنگی یا هنگام خوردن کربوهیدرات بسیار کم است.

رژیم های کتوژنیک برای دهه ها برای درمان صرع در کودکانی که به داروها پاسخ نمی دهند ، مورد استفاده قرار گرفته است. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. در یک مطالعه علمی ، بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند ، بیش از 50 درصد در تعداد تشنج ها کاهش یافتند ، در حالی که 16 درصد هیچ تشنجی نداشتند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر اختلالات از جمله بیماری آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

در پایان

در علم تغذیه ، مواردی از مزایای بی نظیر رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی گزارش شده است. این غذاها نه تنها می توانند کلسترول ، فشار خون و سطح قند خون شما را بهبود بخشند ، بلکه به کاهش اشتها ، بهبود متابولیسم و ​​کاهش تری گلیسیرید نیز کمک می کنند. اگر به دنبال بهبود سلامت خود هستید ، رعایت یکی از این رژیم های ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *