6 راه برای بررسی سلامت روان

6 راه برای بررسی سلامت روان


یکی از مثبت ترین مواردی که در دو سال گذشته به دست آمده است: سلامت روان در راس گفتمان فرهنگی قرار دارد. همه ما ، صرف نظر از پیشینه و شرایط ، با سلامت روان روبرو هستیم – به ویژه در محاصره و در سطوح بالای همه گیری ها.

اما ما موانع ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، بدون توجه به شرایط جهان. در حال حاضر این یک دانش عمومی است بیش از 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برهه ای از زندگی خود به نوعی با اضطراب مقابله خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال آمریکایی یک نفر هر سال از بیماری روانی رنج می برید – و برای غلبه بر مشکلات سلامت روان نیازی به معاینه بهداشت روانی ندارید. با توجه به CDC ، بیشتر 50 درصد ما در زندگی ما بیماری روانی یا ناهنجاری ها را تجربه خواهیم کرد. چه فصلی استرس زا باشد و چه بیماری جدی ، تقریباً همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده است ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما قرار می گیرد (و برعکس!). برای داشتن یک زندگی سالم و شاد ، ضروری است که احساسات و بهزیستی احساسی خود را بررسی کنیم.

نشانه هایی که باید به سلامت روان خود توجه کنید

بدن شما به شما این امکان را می دهد که به اصطلاح “موتور” را بررسی کنید – راهی برای این که به شما اطلاع دهد که اوضاع آنطور که باید پیش نمی رود و شما باید به هسته اصلی بپردازید.

فارست تالی ، روانشناس پزشکی ، دکترای تخصصی ، بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus توضیح دهید که این شبیه نحوه عملکرد ناسا است. دکتر تالی می گوید: “هر کسی که تا به حال به برنامه گفتگوی رادیویی ناسا که هنگام پرتاب فضاپیما اتفاق افتاده است گوش داده است ، می تواند مکالمه مداوم بین برج کنترل و خلبان را بشنود.” “آنها بررسی می کنند که سیستم ها آنلاین هستند یا کار می کنند” و آماده کار هستند. “

دکتر تالی گفت: “برای آنها احمقانه خواهد بود که تصور کنند چون در گذشته با موفقیت راه اندازی شده است ، همه چیز همانطور که باید در حال حاضر خواهد بود.” “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های حیاتی ، آنها نه تنها به اطمینان از یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر شکست فاجعه را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ وی گفت: “در این رویکرد درسی وجود دارد که هر یک از ما باید از آن استفاده کنیم.” “خوب ، مهم است که به صورت دوره ای نحوه عملکرد سیستم های مهم ما را بررسی کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. “

6 راه برای بررسی سلامت روان

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روانی بیشتر تحت تأثیر روابط ، احساسات ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمی و بسیاری از اعمال مبتنی بر ایمان شما است. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند حداکثر استفاده را از چک لیست سلامت روان خود ببرید. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) انجام داد و فقط باید آن را هر چند هفته یا یک بار در ماه انجام دهید.

او توصیه می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یافته های خود را در یک مجله نگه دارید و سپس برنامه ریزی کنید. “اگر می خواهید در زمینه های زیادی کار کنید ، روی آن مشاغل و کار تمرکز کنید فقط در بالاترین اولویت. وقتی در یک منطقه پیشرفت می کنید ، دنبال شخص دیگری بروید. “

شماره 1 رابطه خود را بررسی کنید

سوال دکتر تالی فور ، دوستان ، خانواده ، همکاران و روابط عاشقانه شما: «آیا نزدیکترین رابطه من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا درگیری در یک یا چند مورد افزایش یافته است و در این صورت آیا من باید سعی کنم منبع آن درگیری را برطرف کنم؟ آیا من به اندازه کافی به اطرافیانم توجه می کنم؟ ” این موارد را یادداشت کنید و نحوه تاثیر این اندازه گیری روابط بر وضعیت فعلی شما را ارزیابی کنید.

شماره 2 احساسات شما

موارد زیر را از خود بپرسید دکتر “چگونه میانگین خلق و خوی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی می کنم؟ اگر بهتر از حد معمول است ، دلیل آن چیست و می توانم در آینده از آن استفاده کنم (در وقت صرفه جویی کنم)؟ اگر خلق و خوی من تغییر کند ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم آن را توضیح دهم ، و اگر چنین است ، چه کاری می توانم در مورد آن انجام دهم؟ ” اگر احساس می کنید روحیه شما برای مدتی بد است ، ممکن است استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی مقصر باشد. یادداشت بردارید!

شماره 3 به ذهن خود سر بزنید

تحولات احساسی اخیر شما شامل چه مواردی بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند و من را به مرحله بعدی زندگی هدایت می کنند ، تمرکز بر شکرگزاری و فرصت ، یا منفی هستند ، من را عقب نگه می دارند و مملو از غم ، حسادت و خشم می شوند؟” اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش های قابل توجهی برای تمرکز بر موارد مثبت انجام دهیم. ” تالی گفت.

شماره 4 لیستی از عادات و رفتارهای خود تهیه کنید

“آیا رفتار شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” از دکتر بپرسید تالی او یک مثال می زند که ممکن است با آن ارتباط داشته باشید: می خواهید چابک و خوش اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید ، یا شاید حتی به هدف کاهش وزن برسید. “اما ، شما شب به خانه می آیید ، یک آبجو باز می کنید ، یک پیتزا می خورید و بازگشت آن را تماشا می کنید دوست [we’ve been there!]. » در این مثال ، او می گوید ، رفتار شما با اهداف شما ناسازگار است – و این می تواند نشان دهنده ناراحتی احساسی باشد. او گفت: “زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار شما فرا رسیده است.” “بدون بهانه ، کراکالاکین بخور.” اگر از روال عادی پیروی می کنید و اخیراً “تعطیل” شده اید ، همین امر صادق است. این را یک آشکارساز آتش در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“سلامتی شما چطور است؟ متوسط ​​نیست ، قابل قبول نیست ، اما عالی است؟ ” از دکتر بپرسید تالی وی می گوید: سلامت ضعیف ذهن را ضعیف می کند و می تواند منجر به افسردگی شود. این موارد دست به دست هم می دهند – سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی (مشکلات مرغ یا تخم مرغ) شود. “آیا از برخی مسائل پزشکی که به دلیل” زمان کافی “کم رنگ شده بود غفلت کردید؟” او پرسید. “تاخیر نکنید؛ با شما رئیس خود صحبت کنید و همه چیز را درست کنید. ” برخی از اندازه گیری ها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، بثورات پوستی ، سردرد ، خواب آلودگی ، مسواک زدن دندان ها / فک ، درد و درد.

شماره 6 با روح معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر. تالی توضیح داد ایمان و ایمان بازی نقش مهم از نظر روحی و روانی. تمرین معنوی شما چیست؟ “شما بر اساس ایمان قوی ایمان دارید ، اما چه تلاشی برای مجبور کردن آنها به عمل کردید؟” از دکتر بپرسید تالی “این در نهایت به سلامت روان شما آسیب می رساند. اگر حضور در کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا ایمان شما مربوط به کمک به کسی است که خوش شانس است؟ برنامه ریزی و اجرا کنید. از آن غافل نشوید ، فقط قدم های کوچک بردارید. این باید انگیزه بیشتری را ایجاد کند. “

یک هدف تعیین کنید: سلامت روانی خوب را به یک شیوه زندگی تبدیل کنید

مثل دکتر تالی می گوید ، این کار را مرحله به مرحله انجام دهید. و منتظر نباشید تا احساس بدی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با تعیین شیوه زندگی خود در اطراف اهداف رفاه خود ، سلامت روانی خود را به خوبی تنظیم کنید.

بر خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرینات معنوی شخصی ، گذراندن وقت با عزیزان خود و معاینات منظم تمرکز کنید نه تنها برای حفظ سلامت کلی ، بلکه برای اطمینان از توانایی بیشتر ذهن در مدیریت زندگی. اگر این توصیه را رعایت کنید ، دکتر تالی گفت: “در مدت زمان کوتاهی ، وضعیت روحی شما به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *