دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال با ایده‌های خلاقانه


اتاق خواب دخترانه

سلیقه و سبک دکوراسیون موردپسند افراد با گذر زمان تغییر می‌کند. دیر یا زود، زمانی در زندگی هر دختری فرا می‌رسد که دیگر وسایل اتاق با رنگ‌های شاد مانند صورتی جذابیت گذشته را ندارند و بیشتر به دنبال سبک‌ دکوراسیون‌هایی می‌روند که معنا و مفهومی داشته باشد. در این مقاله ایده‌های جذاب و خلاقانه‌ای برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید اتاق خاص و شیکی داشته باشید، از شما دعوت می‌کنیم مطالعه مطلب پیش‌رویتان را از دست ندهید.

از بالش پرتابی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده و شیک استفاده کنید

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال این است که چند بالش پرتابی در قسمت‌های مختلف اتاق مانند روی تخت یا صندلی قرار دهید. این بالش‌ها برای افزودن رنگ و بافت به دکوراسیون اتاق خواب عالی عمل می‌کنند و به‌راحتی می‌توانید روکش آن‌ها را مطابق با فصل سال عوض کنید. نیازی نیست تعداد بالش‌ها حدومرزی داشته باشد و حتی می‌توانید چند ردیف بالش در اندازه‌ها و اشکال مختلف روی تخت بگذارید.

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مودوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

مبلمان را در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری با رنگ خنثی انتخاب کنید

چه به دنبال تخت خواب تازه‌ای باشید و چه بخواهید یک میز آرایش دخترانه جدید خریداری کنید، نکته مهم توجه به رنگ مبلمان است. برای اتاق خواب‌های دخترانه بزرگسال بهتر است دور رنگ‌های شاد و جیغ را خط بکشید و چنین وسایلی را از رنگ‌های پاستلی یا خنثی مانند سفید و خاکستری روشن انتخاب کنید. به‌ویژه اگر متراژ اتاق چندان بزرگ نیست، این رنگ‌ها ایده‌آل هستند؛ زیرا باعث می‌شوند اتاق بزرگتر از آنچه هست، به نظر برسد. ضمن اینکه این رنگ‌ها با سایر المان‌های دکوراسیون مانند انواع تابلوها و آثار هنری به‌راحتی ست می‌شوند.

دکور اتاق خواب دخترانه دکور اتاق خواب دخترانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانهدوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

 گل و گیاهان در تزیین اتاق خواب دخترانه معجزه می‌کنند!

انواع گل و گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب طراوت و تازگی به ارمغان می‌آورند و حال‌وهوای بی‌نظیری به مامن آرامش شما می‌بخشند. برای اینکه گیاهان بیشترین تاثیر را داشته باشند، در انتخاب گلدان از رنگ‌های گرم و غنی مانند رنگ‌های سفالی استفاده کنید. این رنگ‌ها به اتاق حس راحتی می‌دهند و به‌ویژه برای سبک دکوراسیون بوهو مناسب هستند. برای اجرای این سبک جدید و جذاب، اطراف یک تخت خواب دخترانه ساده گلدان‌های کوچک و بزرگی با گیاهان آپارتمانی بگذارید و از المان‌های تزئینی مانند مکرومه‌بافی و تابلوهای ساده برای دکوراسیون اتاق استفاده کنید.

تزیین اتاق خواب دخترانه تزیین اتاق خواب دخترانه

فضای تخت و میز تحریر را در اتاق خوابتان با پرده جدا کنید

پرده‌ها فقط برای روی پنجره‌ها نیستند. اگر اتاق بزرگی دارید، با نصب پرده‌ای می‌توانید اتاق را به دو قسمت حریم خصوصی و تخت‌خوابتان و فضایی برای میز تحریر دخترانه تقسیم کنید. یک ایده جذاب این است که مبلمان رنگ خنثی و روشن مانند سفید و کرم داشته باشند و پرده را با رنگ تیره‌تری انتخاب کنید. این کنتراست رنگی جلوه زیبایی در اتاق به وجود می‌آورد. پرده‌های سنگین و مخملی به فضای اتاق جذابیت بیشتری می‌بخشد و در مقابل پرده‌های سبک‌تر نور را عبور می‌دهند و حس مطبوعی در اتاق ایجاد می‌کنند.

تاثیر کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را دست کم نگیرید

دیوارها نقش مهمی در حال و هوای حاکم بر اتاق دارند و مستقیما بر روحیه فرد تاثیر می‌گذارند. اگر اتاق خواب کوچکی دارید، یک دیوار را با کاغذ دیواری طرح‌دار و مابقی را با کاغذ دیواری‌های ساده بپوشانید. در مقابل اگر فضای کافی در اتاق خواب وجود دارد، می‌توانید برای همه دیوارها از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار استفاده کنید. رنگ‌های روشن مانند خاکستری و کرم و همچنین صورتی و سبز و آبی پاستلی برای دیوارهای اتاق خواب دخترانه مناسب هستند و آرامش اتاق را دوچندان می‌کنند. علاوه‌بر کاغذ دیواری، می‌توانید از برچسب‌های دیواری هم استفاده کنید که قیمت پایین‌تری دارند.

وجود نیمکت در اتاق خواب دخترانه بزرگسال ضروری است

برای اینکه دکوراسیون اتاق خواب حرفه‌ای‌تر باشد (و قاعدتا اگر فضای کافی دارید)، حتما یک یا دو نیمکت در اتاق خواب بگذارید. از این نیمکت‌ها می‌توانید برای مطالعه یا گپ زدن با دوستانتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید روی نیمکت بنشینید و کفش‌هایتان را بپوشید یا پیام‌های گوشی موبایلتان را چک کنید.

جای وسایل تزئینی قدیمی و عتیقه در اتاق خواب دخترانه ایرانی خالی است!

ایده جذاب دیگر این است که در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال از المان‌های تزئینی آنتیک استفاده کنید. بهترین وسایل تزئینی، مواردی هستند که خاص هستند و قدمت بالا دارند. عتیقه‌جات و لوازم قدیمی صرفا برای دکوراسیون پذیرایی نیستند و برای تزیین اتاق خواب هم مورداستفاده قرار می‌گیرند. برای مثال یک تخت آهنی آنتیک مکمل جالبی برای میزهای مدرن در اتاق خواب‌های دخترانه است. برای آشنایی بیشتر با این وسایل به دنبال سبک وینتیج و آنتیک باشید.

برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه خلاقیت را چاشنی کار کنید!

در این مطلب چند ایده جذاب و کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال معرفی کردیم. مهم‌ترین نکته این است که برای تغییر دکوراسیون اتاق حتما خلاقیت به خرج دهید. از رنگ‌های خنثی و شاد در کنار یکدیگر استفاده کنید تا جذابیت بصری ایجاد شود. تاثیر استفاده از گیاهان طبیعی و وسایل دکوری جذاب مانند نیمکت، میز آرایشی و پاف غافل نشوید. نکته مهم دیگر این که برای خرید وسایل دکوری به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا محصولات خریداری‌شده از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشند.



منبع