تاثیر لباس فرم مناسب بر دانش آموزان


لباس فرم مدرسه

مقدمه: در این مقاله مروری خواهیم داشت به تاثیر لباس فرم مناسب بر دانش آموزان. ابتدا نگاهی به تاریخچه لباس فرم در مدارس داشته و سپس به فواید داشتن لباس فرم و اینکه لباس فرم باید چه خصوصیاتی داشته باشد نگاهی خواهیم داشت. در ادامه تعدادی از مدارس که توجه ویژه ای به لباس فرم دارند را معرفی خواهیم کرد و در پایان شبکه اجتماعی مدرسه کلوب و بخش های متنوع آن را معرفی کرده و یاد می گیریم چگونه می توان مدرسه ای مناسب با خواسته هایمان را از طریق شبکه اجتماعی مدرسه کلوب و بخش های مدرسه یاب و لیست مدارس تهران پیدا کنیم.

با ما همراه باشید.

دوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مودوره آموزش آنلاین صفر تا صد رنگ مو

لباس فرم مدرسه از ابتدا تاکنون

بیشتر مدارس دوره ابتدای و راهنمای برای خود لباس فرم مخصوصی دارند. این لباس های فرم می توانند بر اساس دستورالعمل مقامات مافوق یا صرفا بر اساس سلیقه و تجربه مدیر یک مدرسه خصوصی باشد.

برخلاف آنچه بیشتر مردم فکر می کنند استفاده از لباس فرم در مدارس تاریخی بسیار قدیمی دارد. اولین گزارش درباره پوشیدن لباس فرم در یک مدرسه مربوط به سال 1222 میلادی است که به دستور اسقف اعظم کانتربری در یک مدرسه مذهبی در انگلستان به اجرا درآمد. بعدها در قرن شانزدهم میلادی دومین مورد استفاده اجباری از لباس فرم در یک مدرسه متعلق به خیریه ای به نام عیسی مسیح در انگلستان اعمال شد.

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانهدوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

دوره آموزش دوخت سرویس پارچه آشپزخانه

با این حال، لباس فرم مدرسه، تا قبل از قرن 19 یک پدیده نادر بود و اغلب در مدارسی پوشیده می شد که علاقمند بودند تمایزی بین دانش آموزان خود از دیگر مدارس قائل شوند، مانند: مدارس مذهبی وابسته به کلیسیاها یا خیریه ها یا مدارس متعلق به طبقه نخبگان و اشراف.

لباس فرم مدرسه: بلی یا خیر؟

لباس فرم مدرسهلباس فرم مدرسه

نظرسنجی ها نشان می دهد که اغلب والدین با لباس فرم مدرسه موافق هستند. از نظر بیشتر مردم پوشیدن لباس فرم مدرسه امتیازاتی دارد که بهتر از نپوشیدن آن است. در تایید این نظریه توجیهات زیادی می شود. یکی از متدوالترین توجیهات مربوط به جلوگیری از  چشم و هم چشمی و افزایش ایمنی دانش آموزان است.

لباس فرم مدرسه به معلمان و مدیران مدرسه کمک می کند تا حتی از راه دور تشخیص دهند که چه کسی دانش آموز است و چه کسی نه. این امر باعث می‌شود تا دانش‌آموزان را راحت‌تر از مناطق و افراد خطرناک دور نگه دارند. به همین ترتیب، کارکنان مدرسه می‌توانند هر ناشناسی را که در محوطه مدرسه بدون یونیفرم است به‌عنوان یک فرد خارجی یا مزاحم احتمالی به دلیل نداشتن یونیفرم شناسایی کنند. افزایش ایمنی همچنین دلیلی است که چرا لباس مدرسه برای سفرهای علمی یا حضور در برنامه های خارج از مدرسه مناسب است. کودکانی که یونیفورم مدرسه به تن دارند، راحت‌تر دیده و در میان جمعیت‌های بزرگ ردیابی می‌شوند و این باعث می‌شود کودک به آسانی دیده شود و از سرگردان شدن و اضطراب معلم جلوگیری شود.

لباس فرم مدرسه نوعی برابری در بین دانش آموزان ایجاد می کند و باعث می شود موضوع چشم و هم چشمی و فخر فروشی بر سر لباس از بین رفته و همه در ظاهر برابر باشند. با پوشیدن لباس های متحدالشکل دانش آموزان بر درس و تحصیل تمرکز می کنند نه بر لباس و ظاهر. پوشیدن لباس فرم باعث ایجاد حس تعلق به یک گروه شده و در دانش آموز حس غرور به مدرسه و اجتماع متعلق به آن را بوجود می آورد.

مطالعات نشان داده اند که لباس فرم مدارس می تواند منجر به بهبود عملکرد تحصیلی شود. وقتی دانش‌آموزان لباس یکسانی می‌پوشند، فشار برای انطباق با روند مد را کاهش می‌دهد و می‌تواند به آنها کمک کند تا روی درس‌های خود تمرکز کنند. همچنین می تواند حس تعلق آنها را بهبود بخشد و محیط مدرسه مثبت تری ایجاد کند

دانش آموز با دیدن همسالان خود که همان یونیفورم او را پوشیده اند، تشویق می شود و مفهوم قوی تری از هویت گروهی در او ایجاد می شود. به این ترتیب، یونیفورم مدرسه به دانش آموزان این امکان را می دهد که احساس کنند بخشی از چیزی بزرگتر از خودشان هستند. این به نوبه خود به کودکان کمک می کند تا ارزش کار با یکدیگر را برای رسیدن به یک هدف مشترک به جای تمرکز بر اهداف فردی خود درک کنند.

لباس فرم مدرسه می تواند نظم و انضباط در مدرسه را بهبود بخشد. لباس فرم مدرسه باعث می شود که مدرسه فضای عاری از نمادها و نشان های گروه های دیگر شود. لباس فرم مدرسه آمادگی برای حضور در مدرسه را آسان تر می کند که می تواند وقت شناسی دانش آموز را بهبود بخشد. موضوع بسیارمهم دیگر این است که لباس فرم مدرسه می تواند در هزینه والدین صرفه جویی کند. دانش آموزانی که لباس فرم می پوشند توسط معلمان و همسالان بهتر درک شده و مورد قبول واقع می شوند. دانش آموزان می توانند فردیت خود را در یونیفرم مدرسه بیان کنند.

البته لباس فرم مدرسه کارکردهای ملموس تری نیز دارد. “شاد بودن” و ایجاد حس شادی یکی از مهمترین کارکردهای لباس فرم مدرسه است. رنگ و طرح و مدل لباس فرم باید چطوری باشد که حس شادی را در دانش آموز به وجود آورد. دانش آموز در یک فضای شاد است که بهترین عملکرد خود را دارد.

لباس فرم مدرسه پسرانه لباس فرم مدرسه پسرانه

“راحت بودن” یکی دیگر از مهمترین کارکردهای لباس فرم مدرسه است. لباس فرم باید از نظر شکل ظاهری طوری باشد که مانع جست و خیز و جنبش و حرکت دانش آموز نباشد. جنس لباس فرم ترجیحا بهتر است از الیاف طبیعی مانند پنبه، کتان یا پشم باشد. البته محیط زندگی و تحصیل در انتخاب جنس نقش زیادی دارد. الیاف مصنوعی اگرچه از نظر دوام بهتر هستند ولی الیاف طبیعی حس خوشآیندتری به بدن می دهند. می توان 2 دست لباس فرم را تهیه کرد تا در صورت آسیب دیدن یکی، بتوان دیگری را جایگزین کرد.

بهتر است لباس از نظر اندازه و جنس قابل انعطاف باشد. کودکان در حال رشد هستند و احتمال اینکه لباسی در ابتدای سال مناسب اندازه یک دانش آموز باشد و در پایان سال اندازه نباشد زیاد است. جنس مواد قابل انعطاف یکی از ضروریات در زمان جنبش و حرکت است. اگر لباس منعطف نباشد کودک نمی تواند درست بازی کند یا لباس خیلی زودتر از مدت مورد انتظار فرسوده می شود.

البته انتقاداتی نیز به لباس فرم مدرسه می شود که عمده آنها درباره گرفتن حق انتخاب پوشش یا آزادی عمل یا از بین بردن خلاقیت در دانش آموز است. این انتقادات اندک در مقابل توضیحات موافقان لباس فرم مدرسه کم رنگ و بی اثر بوده و موافقان توانسته اند اکثریت را به دست آورده و نظر خود را اعمال کنند.

10 ویژگی مهم که برای لباس فرم مدرسه باید در نظر گرفت.

لباس فرم مدرسه دخترانه لباس فرم مدرسه دخترانه

لباس فرم مدرسه بخش مهمی از تجربه مدرسه برای بسیاری از دانش آموزان است. لباس فرم مدرسه و کد لباس می تواند حس وحدت ایجاد کند، فرهنگ مدرسه مثبت را ترویج کند و حواس پرتی و فشار همسالان مربوط به انتخاب لباس را کاهش دهد. با این حال، همه لباس‌های فرم مدارس یکسان طراحی و دوخته نمی شوند، برای مدارس مهم است که ویژگی‌های خاصی را هنگام انتخاب یا طراحی لباس فرم مدرسه که دانش‌آموزان شان می‌پوشند در نظر بگیرند. در اینجا برخی از ویژگی های کلیدی یک فرم مدرسه خوب آورده شده است:

راحت بودن لباس فرم:

یک یونیفرم باید برای ساعات طولانی استفاده شود به همین دلیل راحت بودن و امکان حرکت و انجام فعالیت های روزانه در آن باید میسر باشد. لباس فرم مدرسه که خیلی تنگ یا خیلی گشاد است می تواند ناراحت کننده باشد. یک فرم مدرسه خوب باید از پارچه نرم، قابل تنفس و سبک باشد تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزان هنگام پوشیدن آن احساس راحتی می کنند. لباس مدرسه همچنین باید برای فعالیت هایی که دانش آموزان در طول روز انجام می دهند، مانند دویدن، پریدن یا نشستن برای مدت طولانی مناسب باشد.

بادوام بودن:

یونیفرم های خوب باید از مواد باکیفیت و بادوام ساخته شوند و اطمینان حاصل شود که می توانند در برابر سایش و پارگی مقاومت کنند. دوخت باید محکم باشد و لباس نباید پس از چندین بار شستشو رنگ و رو رفته یا جمع شود. این باعث می شود که لباس فرم مدرسه دوام بیشتری داشته باشد و نیازی به تعویض مکرر نباشد. لباس‌های فرم مدرسه بادوام می‌تواند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه والدین شود، زیرا مجبور نیستند دائماً آن را جایگزین کنند.

به راحتی قابل شناسایی و متمایز باشد:

لباس فرم مدرسه باید به راحتی قابل تشخیص و متمایز از سایر مدارس یا سازمان ها باشد و به شناسایی دانش آموزان به عنوان بخشی از یک مدرسه خاص کمک کند. این می تواند احساس غرور، ایمنی دانش آموز و جامعه را در بین دانش آموزان ترویج کند. یونیفورم مدرسه ای که بیش از حد شبیه به لباس مدارس دیگر است می تواند باعث سردرگمی شود و شناسایی دانش آموزانی که در محوطه مدرسه نیستند را دشوار کند. پیش از این، بیشتر لباس های مدارس طرح های چهارخانه ای دارند و به راحتی قابل تشخیص هستند.

نگهداری آن آسان باشد:

یونیفرم‌ها باید به راحتی تمیز و نگهداری شوند و دانش‌آموزان بتوانند به طور مکرر آن را بدون نگرانی در مورد لکه یا آسیب بپوشند. لباس فرم مدارس باید از موادی ساخته شود که به راحتی شسته و اتو شود. نباید به مراقبت خاصی مانند تمیز کردن، خشک یا شستن دست نیاز داشته باشد. همچنین باید در برابر لکه ها و چین و چروک ها مقاوم باشد تا دانش آموزان بتوانند چندین بار آن را بدون ظاهر نامرتب بپوشند.

مقرون به صرفه باشد:

یک لباس فرم مدرسه خوب باید قیمت مناسبی داشته باشد و برای دانش آموزان با زمینه های مختلف اقتصادی قابل دسترسی باشد. برای مدارس خصوصی و مدارس دولتی مهم است که بار مالی را که لباس فرم مدرسه بر دوش خانواده ها وارد می کند را در نظر داشته باشند. یونیفرم خیلی گران می‌تواند برای برخی خانواده‌ها مشکلات مالی قابل توجهی داشته باشد و منجر به احساس طرد شدن یا رنجش شود. این یکی از دلایلی است که ما همچنان شاهد بحث های زیادی در مورد لباس های فرم مدرسه در مورد جوانب مثبت و منفی لباس مدرسه هستیم.

ایجاد تواضع و شخصیت:

لباس فرم مدرسه باید از نظر طراحی متواضع باشد، بدن را به طور مناسب بپوشاند و از لباس های تحریک آمیز یا آشکار خودداری کند. یونیفرمی که بیش از حد آشکار یا خیلی معمولی است می تواند حواس پرتی ایجاد کند و تمرکز دانش آموزان را بر روی مطالعه دشوار کند. لباس فرم خوب باید متناسب با گروه سنی و فرهنگ مدرسه باشد و نباید زیاد حواس پرتی و جلب توجه کند. معمولا لباس فرم مدارس ابتدایی با لباس فرم دبیرستان متفاوت است. لباس فرم مدرسه پسرانه و لباس فرم مدرسه دخترانه ممکن است رنگ ها و انتخاب های طراحی متفاوتی داشته باشد.

مناسب برای آب و هوا:

مدل لباس فرم مدرسهمدل لباس فرم مدرسه

لباس مدرسه و کد لباس باید برای آب و هوای محلی و شرایط آب و هوایی مناسب باشد و در صورت لزوم گرما یا خنک کنندگی کافی را فراهم کند. اگر لباس برای آب و هوای محلی،  خیلی گرم تر یا خیلی سرد تر باشد، دانش آموزان ممکن است ناراحت یا حتی بیمار شوند. یونیفرم مناسب برای آب و هوا می تواند به دانش آموزان کمک کند تا در مطالعه خود متمرکز و مشغول بمانند.

جامع و فراگیر بودن:

یونیفرم باید با در نظر گرفتن جامعیت طراحی شود و دانش آموزانی از فرهنگ ها، مذاهب و پیشینه های مختلف را در خود جای دهد. برای مثال، یونیفرمی که انواع مختلفی از پوشش‌های سر یا لباس‌های ساده را در اختیار دارد، می‌تواند به دانش‌آموزان با پیشینه‌های مذهبی یا فرهنگی متفاوت کمک کند تا احساس راحتی بیشتری کنند و در جامعه مدرسه حضور داشته باشند. در هنگام طراحی لباس مدرسه، فراگیر بودن باید مورد توجه قرار گیرد.

انعطاف پذیر بودن:

یونیفرم باید از نظر تناسب و استایل انعطاف پذیری داشته باشد و دانش آموزان را قادر به تغییر بر اساس سایز و اندازه کند. یونیفرم باید فضایی برای بیان شخصی و فردیت ایجاد کند. به عنوان مثال، دانش آموزان ممکن است مجاز به انتخاب رنگ ها یا سبک های مختلف لباس باشند یا ممکن است مجاز به پوشیدن انواع کفش یا لوازم جانبی باشند.

منعکس کننده ارزش های مدرسه:

لباس باید ارزش ها و رسالت مدرسه را منعکس کند. به عنوان مثال، اگر مدرسه برای برتری و حرفه ای بودن ارزش قائل است، لباس فرم باید به گونه ای طراحی شود که منعکس کننده این ارزش ها باشد. به طور مشابه، اگر مدرسه دارای طرح رنگ یا نشان خاصی است، لباس فرم باید این عناصر را در خود جای دهد. لباس فرم یک مدرسه مذهبی با لباس فرم یک مدرسه ورزش-محور باید متفاوت باشد.

چه نوع پارچه ای برای لباس فرم مدرسه مناسب است؟

پارچه مناسب لباس فرم مدرسهپارچه مناسب لباس فرم مدرسه

اصلی ترین هدف یونیفورم مدرسه کاشت بذر برابری و اینکه همه برابر هستند، از دوران کودکی معرفی شده است. از این رو، ارائه یونیفرم های باکیفیت یک اولویت اساسی است به همان اندازه که ارائه آموزش با کیفیت بسیار مهم است.

پارچه های استفاده شده در لباس فرم مدارس بسته به موقعیت جغرافیایی مدارس می تواند تغییر کند. به عنوان مثال، با توجه به آب و هوای شهرهای جنوبی ایران، دانش آموزان مدارس با پارچه های نخی احساس راحتی می کنند و دانش آموزان مدارس شمال غربی کشور ممکن است با لباس های پشمی راضی تر باشند.

در ذیل چند نوع پارچه متداول برای لباس فرم مدرسه را معرفی می کنیم:

پنبه:

پنبه را می توان به عنوان پادشاه پارچه های مورد استفاده در یونیفورم مدرسه پیشنهاد کرد. پنبه یک پارچه طبیعی است که عرق را جذب می کند و بدن را خنک و خشک نگه می دارد. طبیعت بادوام آن باعث می شود که پنبه در بسیاری از شستشوها مقاومت کند و نگهداری آن آسان باشد. اکثر تولیدکنندگان همصدا پنبه را به دلیل مزایای زیاد آن پیشنهاد می کنند. پنبه را همچنین می توان با پلی استر ترکیب کرد تا چروکیده نشود و چین و چروک ها را از بین ببرد.

پلی استر:

پلی استر به دلیل استحکام و دوام طولانی مدت محبوبیت خود را در بین دانش آموزان مدارس و تولیدکنندگان لباس به دست آورده است. پلی استر نوعی پلیمر مصنوعی است که از نفت و منابع آلی ساخته شده است. خیلی از تولیدکنندگان ترجیح می دهند از پلی استر استفاده کنند زیرا به راحتی می توان هرگونه سفارشی سازی را با این نوع پارچه انجام داد، رنگ آن به سرعت محو نمی شود و همچنین پلی استر ضد چروک است.

نایلون:

این پارچه تقریباً یک قرن است که در صنعت پوشاک استفاده می شود. این جنس از جهاتی برای لباس فرم کودکان ایده آل است چون کودکان در حین بازی لباسهای خود را کثیف می کنند پارچه های نایلون سبک وزن بوده، در زمان سشتشو سریع و آسان تمیز می شوند و دوام فوق العاده ای دارند و رنگ و بافت خود را برای سالها حفظ می کنند.

پشم:

پشم یک پارچه طبیعی است که مانند یک عایق عمل کرده و از گرمایی بدن به خوبی محافظت می کند. در یونیفورم مدارس در مناطق یا فصول سرد سال استفاده می شود. پشم همچنین می تواند دمای بدن را تنظیم کرده و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کند. پشم را می توان با پلی استر ترکیب کرد و ژاکت یا ژاکت هایی ساخت که دوام بیشتری دارند و کمتر در معرض چروک شدن هستند.

ریون:

ریون (یا ویسکوز) پارچه ای نیمه مصنوعی است که کیفیت پارچه های طبیعی را دارد. نرم و لطیف است و در رنگ های مختلف قابل رنگ آمیزی است. همچنین گرمای بدن را محبوس نمی کند و استفاده از آن راحت است. ریون ممکن است به اندازه پلی استر یا نایلون محکم نباشد، اما برخی از انواع ریون (ویسکوز با مقاوت بالا) دوام بیشتری نسبت به سایرین دارند.

لباس فرم مدرسه در ایران

لباس فرم مدرسه ایرانیلباس فرم مدرسه ایرانی

ایده لباس فرم مدرسه به همراه مدارس نوین به ایران آمد. لباس های متحد الشکل مدارس در ایران به دستور رضا شاه وارد مدارس شد. گفته می شود دلیل اصلی آن عدم تفاوت های ظاهری بین دانش آموزان فقیر و ثروتمند بود. قبل از انقلاب لباس دختران شامل بلوز و دامن و یک یقه تزیینی روی بلوز بود و برای پسران بلوز و شلوار و کلاه پهلوی بود. بعد از انقلاب به دلیل تغییر سبک زندگی مردم لباس دختران تبدیل به مانتو و شلوار و مقنعه و لباس پسران بلوز و شلوار شد. این سبک پوشش تاکنون نیز ادامه دارد.

تقریبا تمامی مدارس ایران از قانون لباس فرم یکسان استقبال کرده و آن را اجرا می کنند. رنگ لباس و مدل می تواند تابع وضعیت مدرسه و خانواده ها باشد. عموما وضعیت اینگونه است که مدرسه مدل و رنگ را به والدین اطلاع می دهد و خود والدین باید لباس را تهیه کنند. برخی دیگر از مدارس مبلغ هزینه را از والدین اخذ کرده و خود لباس را تهیه کرده و قبل از شروع مدرسه در اختیار والدین می گذارند.

معرفی چند مدرسه با لباس فرم

با استفاده از شبکه اجتماعی مدرسه کلوب و جستجوی کوتاهی در مدارسی که در این شبکه اجتماعی عضویت دارند متوجه می شویم که تقریبا تمامی مدارس به موضوع “فرم لباس مدرسه” توجه خاصی کرده و از آن بعنوان یک وسیله برای برند سازی و تبلیغات استفاده کرده اند.

در اینجا قصد داریم 2 تا از بهترین دبستانهای تهران که از هر نظر بهترین هستند را به شما معرفی کرده و درباره وضعیت پوشش دانش آموزان آنها صحبت کنیم.

دبستان پسرانه علامه طباطبایی واحد آبشناسان

لباس فرم دبستان پسرانه علامهلباس فرم دبستان پسرانه علامه

دبستان پسرانه علامه طباطبایی واحد آبشناسان را باید یک دبستان شاخص نه تنها در منطقه 5 بلکه در تمام ایران دانست. این دبستان عضوی از گروه مدارس مجتمع فرهنگی- آموزشی علامه طباطبایی است که از 12 واحد آموزشی دخترانه و پسرانه در تمامی مقاطع از پیش دبستان تا دبستان را شامل می شود. تمامی این 12 واحد بعنوان مدارس برند شناخته شده و از مدارس ممتاز ایران و حتی آسیا هستند.

دبستان پسرانه علامه طباطبایی واحد آبشناسان که از بزرگترین مدارس ایران از نظر مساحت، امکانات و نتایج درخشان است در تمامی وجوه دقت عمل خود را نشان داده است. یکی از این جنبه ها” لباس فرم مدرسه” است. لباس فرم این دبستان پسرانه شامل بلوز آبی، جلیقه قرمز و شلوار مشکی است. ترکیب رنگها به صورتی است که لباس در عین شاد بودن رسمی نیز باشد و رنگ سیاه شلوار مانع از آشکار شدن لکه یا آلودگی ناشی از جنب و جوش کودک می شود. لباس بسیار راحت است و نوع جنس بلوز نخی با درصد اندکی مواد انتخاب شده است که هم در تن خوشآیند باشد و هم زیبای و شکیل بودن خود را حفظ کند. لباس فرم دبستان پسرانه علامه طباطبایی در بین تمام مدارس تهران شاخص است و تمامی مدارس با دیدن دانش آموزی در این لباس می دانند که او از دانش آموزان دبستان پسرانه علامه طباطبایی واحد آبشناسان است.

این دبستان در بین بهترین دبستان های پسرانه منطقه 5 تهران است. اگر مایل هستید که درباره این دبستان بیشتر بدانید حتما به وب سایت مدرسه کلوب مراجعه کرده و از طریق ماژول مدرسه یاب یا لیست مدارس تهران تمامی اطلاعات این مدرسه را مشاهده فرمایید.

دبستان های دخترانه غیردولتی منطقه 8

در منطقه 8 ما با یک پدیده بی نظیر روبرو هستم. حضور 3 دبستان دخترانه فوق العاده در یک منطقه. هر 3 این دبستان ها عنوان بهترین دبستان های دخترانه منطقه 8 را دارند. این 3 دبستان عبارتند از:

  • دبستان دخترانه غیردولتی رسا
  • دبستان دخترانه غیردولتی سیمای فرشتگان
  • دبستان دخترانه غیردولتی سفیران پردیس

ذکر نام این 3 دبستان در این مقاله بی ارتباط با موضوع مقاله یعنی “لباس فرم مدرسه” نیست. این 3 دبستان هر یک سیاست مستقلی برای لباس فرم مدرسه خود دارند ولی در نهایت در مواردی به اشتراک می رسند. هر 3 دبستان رنگهای متفاوتی برای پایه های تحصیلی دارند که دانش آموز هر پایه به راحتی قابل شناسایی می شود. هر 3 مدرسه رنگهای شاد و روشن را انتخاب کرده اند و هر 3 مدرسه از الیاف طبیعی برای فرم لباس مدرسه خود استفاده کرده اند.

مدرسه کلوب چگونه کار را بر والدین آسان می کند؟

اگر به دنبال راهی برای پیدا کردن مناسبترین مدرسه هستید، بهتر است شبکه اجتماعی مدرسه کلوب را مشاهده کنید.. این شبکه اجتماعی که اولین و غنی ترین شبکه اجتماعی تخصصی مربوط به مدارس است کار خود را از سال 1391 آغاز کرده است و اکنون بیش از یک دهه است که بی وقفه در جهت ترویج فرهنگ و آموزش والدین، مدرسه، دانش آموز فعالیت می کند. مدرسه کلوب منبع اطلاعات موثق و قابل اعتماد درباره مدارس و آموزش و پرورش است. بخش مقالات با حدود 20000 مقاله علمی و به روز تمامی جوانب آموزش و پرورش مانند: روش تدریس، تجهیزات، ورزش، تندرستی، موضوعات علمی، معرفی بهترین مدارس ایران، روانشناسی کودک، و غیره را در بر می گیرد.

بخش مدرسه یاب فرصتی بی نظیر برای آسان ترین مسیر پیدا کردن مدرسه به والدین می دهد. کافی است وارد ماژول مدرسه یاب شوید و مدرسه مورد نظر خود را بر اساس استان، شهر، منطقه، مقطعه، جنسیت، نوع مدرسه از نظر دولتی یا غیردولتی بودن یا نام مدرسه جستجو کنید. نزدیکترین مدرسه به محل سکونت شما به شکل لیستی بر صفحه ظاهر خواهد شد.

مرحله بعد برای شناسایی مدرسه استفاده از لیست مدارس تهران یا لیست مدارس کشور است. کافی است وارد لیست مدارس تهران (یا کشور شوید) و تمامی اطلاعات، توانایی ها، برنامه ها و دستآوردهای مدرسه را ببینید. لیست مدارس تهران با استفاده از تصویر اطلاعات را منتشر کرده است و شما می توانید تمامی اطلاعات درباره لباس فرم مدرسه را در تصاویر منتشر شده ملاحظه بفرمایید.

شبکه اجتماعی مدرسه کلوب ایجاد شده است تا شما بتوانید بهترین را برای فرزندتان پیدا کنید.



منبع